كارِ ناتمام كارِ ناتمام .

كارِ ناتمام

تازه هاي نشر ارديبهشت 1399

??#كتاب_ياد_جنگل_دور

#گوردون_اوراينز | مترجم: كاوه فيض اللهي | #نشر_نو

اين كتاب همراه با مقدمه مفصل و راهگشاي مترجم با بهره‌گيري از مدل انتخاب زيستگاه در پرندگان و شبيه‌سازي آن با رفتار انسان، به فرضيه ساوانا – علفزاري با درخت‌هاي پراكنده كه نزديك به ?? درصد از سطح خشكي‌هاي زمين را مي‌پوشاند مي‌رسد و واكنش ما به درختان با شكل‌هاي مختلف را تبيين مي‌كند. جانِ سخن اوراينز اين است كه بسياري از واكنش‌هاي انسان به طبيعت تصادفي نيست بلكه ريشه‌اي عميق در گذشته‌ي تكاملي ما دارد و بسياري از سليقه‌هاي ما در زيبايي‌شناسي، نتيجه‌ي ماندگار انتخاب طبيعي است. خواندن اين كتاب با تصاوير پرشمار بي‌شباهت به دفترچه يادداشت‌هاي شرلوك هولمز براي حل يك معماي جنايي نيست. چرا كه همراه با نويسنده در يك جنگل يا موزه آثار هنري قدم مي‌زنيد.

??#كتابچه_پاد_زيبايي_شناسي ‌

#آلن_بديو | مترجم: علي معصومي| #انتشارات_نگاه

پاد زيبايي شناسي نوعي رابطه‌ي فلسفه با هنر است كه بر پايه آن، هنر خود مولد حقيقت‌هاست. پاد زيبايي‌شناسي هنر را به صورت شي يا موضوع فلسفه درنمي‌آورد و به جاي پرداختن به تاملات زيبايي شناختي دقيقا به توصيف تاثيرهاي درون فلسفه‌اي مي‌پردازد كه هستي مستقل اثرهاي معين هنري را از خود به جا مي‌گذارد.

??#كتاب_شيوه_فني_نمايش_نامه_خواني (از پايان تا آغاز و از آغاز تا پايان)

#ديويد_بال | مترجم: محمود كريمي حكاك | #نشر_لوح_سيمين

كتاب حاضر كه بر اساس مطالعه و موشكافي دقيق صدها نمايش‌نامه از هر سبك و هر دوره‌اي تنظيم شده، حاصل تجربيات و تحقيقات خستگي‌ناپذير ديويد بال در دوراني است كه به عنوان مدير ادبيات دراماتيك تئاتر كاتري در هر سال مسئول تجزيه و تحليل ده‌ها نمايش‌ را به عهده داشت.

?? جهت مشاهده‌ و يا خريد اينترنتي كتاب به وب‌سايت كاواك مراجعه نماييد. www.cavack.com

 

?+


برچسب: تازه هاي نشر ارديبهشت 1399،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ساعت: ۰۳:۴۲:۴۵ توسط:sam موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :