كارِ ناتمام كارِ ناتمام .

كارِ ناتمام

مشخصات درخت فندق

مشخصات درخت فندق

طبق بررسي ها و تحقيقاتي كه كارشناسان و مهندسان مجموعه alpha nahal انجام داده اند: فندق درختچه اي است با ارتفاع 1/5 متر كه معمولا بلند نمي شود ولي در مواردي كه شرايط آب و هوايي مساعد و خاك بسيار حاصل خيز باشد به ارتفاع 6 تا 7 متر (گاهي بيشتر) در مي آيد و به سهولت جنگلي انبوه به وجود مي آورد. بومي اروپا و آسياي صغير است كه كشت آن از زمان هاي بسيار قديم در ايران متداول بوده و به صورت خودرو در جنگل هاي ارسباران، تالش، زنجان ديده مي شود. درخت فندق پهن و نوك تيز با دو رديف دندانه، به رنگ سبز يا دم برگي بطول تقريباً يك سانتي‌متر مي باشد.

 فندق داراي دو نوع گل نر و ماده است كه به صورت سنبله آويخته در پاييز ظاهر مي شود. نوع نر اين گل‌ها داراي ? تا ? پرچم است و مجموعه آن به صورت سنبله هاي آويخته در پاييز ظاهر مي‌شود. هر گل آذين گل‌هاي ماده فندق 10 عدد گل كوچك دارد اما در هر خوشه 3-2 عدد ميوه تشكيل مي‌شود. گل‌هاي فندق 3 تا 4 سال پس از كاشت ظاهر مي‌شوند. اما باردهي از 5 الي 6 سالگي آغاز مي‌گردد و به مدت 20 – 10 سال درختان فندق باروري اقتصادي دارند.

ميوه آن كه فندق ناميده مي‌شود، در حالت تازه از پوشش سبز رنگي پوشيده شده است ولي تدريجاً پس از خشك شدن از آن جدا مي‌شود. گرچه چوب فندق به سرماي زياد مقاوم است اما به جوانه‌هاي گل فندق در 10- درجه سانتيگراد آسيب جدي وارد مي‌شود و موجب كاهش محصول مي‌گردد.

https://alphanahal.ir/خريد-نهال/

ارقام مختلف فندق

ارقام مختلف فندق را از جهات زير دسته بندي مي كنند :

1- اندازه ميوه

2- ميوه بستن زودهنگام يا “زود ميوه

3- ميوه بستن ديرهنگام يا “دير ميوه

4- گرده دهنده ها

فندق بومي اروپا و آسياي صغير و قفقاز است كه درختچه اي به ارتفاع ??? متر كه در اماكن مساعد به ارتفاع ? تا ? متر (گاهي بيشتر) درمي مي آيد و به سهولت جنگلي انبوه بوجود مي آورد. برگهائي پهن و نوك تيز با دو رديف دندانه، به رنگ سبز و گلهائي بر دو نوع نر و ماده دارد. نوع نر اين گلها داراي ? تا ? پرچم است و مجموعه آن به صورت سنبله هاي آويخته در پائيز ظاهر مي شود.

اصول كاشت و پرورش درخت فندق

فندق درختچه اي به ارتفاع ??? متر كه در اماكن مساعد به ارتفاع ? تا ? متر (گاهي بيشتر) درمي مي آيد و به سهولت جنگلي انبوه بوجود مي آورد. برگهائي پهن و نوك تيز با دو رديف دندانه، به رنگ سبز و گلهائي بر دو نوع نر و ماده دارد. نوع نر اين گلها داراي ? تا ? پرچم است و مجموعه آن به صورت سنبله هاي آويخته در پائيز ظاهر مي شود. ميوه آن كه فندق ناميده مي شود، در حالت تازه از پوشش سبز رنگي پوشيده شده است.ولي تدريجاً پس از خشك شدن از آن جدا مي شود. گونه C.avellana به عنوان فندق اروپائي شناخته شده و بصورت تجاري كاشته مي شود. در اثر دو رگه گيري اين گونه با ساير گونه هاي موجود در اين جنس تنوع زيادي در ارقام فندق ايجاد شده است.

فندق بومي اروپا و آسياي صغير و قفقاز است . پرورش درخت فندق از زمانهاي قديم معمول بوده و كشت آن در اروپا از قرن جهاردهم ميلادي رو به توسعه گذاشت و بتدريج در ممالك اطراف حوزه درياي مديترانه متداول گرديد . پرورش باغي اين درخت در ايتاليا با كشت ? واريته در سال ???? شروع شده همچنين واريته هاي زيادي در سال ???? در انگلستان شناخته شد . فندق رقم كنتيش كاب كه بنام دوچيلي هم معروف است از يك گياهچه فندق كه در سال ???? كاشته شد بدست آمده و هنوز هم كشت ميشود.

فندق به دليل داشتن ريشه هاي افشان و فرم رشد درختچه اي و با پاجوش دهي فراوان مي توان در جلوگيري از فرسايش خاك و تثبيت آن بسيار موثر واقع شود. فندق از گياهان كم توقع و مقاوم به عوامل نامساعد محيطي ميباشد. ميزان توليد فعلي فندق در جهان ?? %‌ كمتر از نياز بازارهاي جهاني است. بنابراين توليد اين محصول از نظر اقتصادي داراي اهميت ويژه اي است . همچنين فندق به دليل داشتن قابليت نگهداري طولاني و حمل و نقل آسان مي تواند درآمد قابل ملاحظه اي را برا ي كشاورزان تأمين نمايد . كشت فندق در اراضي شيب دار مي تواند علاوه بر تثبيت خاك ،‌باعث تبديل اراضي ديم كم بازده به باغهاي اقتصادي مي گردد . در ايجاد اشتغال مولد بسيار موثر مي باشد.

نكات لازم براي كاشت درخت فندق:

تنها نكاتي كه در زمان كاشت فندق بايد به آن بايد اهميت دهيد اين است كه درخت فندق پر ريشه است و در عين كم ارتفاع بودن بايد فاصله مناسب را براي رشد ريشه‌ها در اختيار درختچه قرارداد. به همين دليل فاصله مناسب براي هر درخت با درخت ديگر 4.5 تا 6 متر است. بهتر است درختان به‌صورت خطي كاشته شود؛ چراكه در زمان گرده‌افشاني مي‌توانيد ميوه‌هاي بيشتري را بارور كنيد.

نكته مهم بعد كه در زمان كاشت نهال فندق بهتر است به آن اهميت دهيد زمان كاشت است. براي كاشت درختچه حتماً درزماني كه نهال يا پاجوش در خواب زمستاني است اقدام به ‌قرارگيري در خاك كنيد.

زمان كاشت درخت فندق

پس از پايان سرماي زمستان و اوايل بهار بهترين زمان براي كاشت نهال مي باشد. قبل از كاشت، ريشه نهال ها در محلول آب، خاك و كود حيواني قرار داده ميشود، اين كار در ميزان گيرايي نهال هاي جوان بسيار مؤثر است و پس از آن نهال هاي تيمار شده به نحوي در چاله قرار داده مي شوند كه طوقه نهال ها در بالاتر از سطح خاك قرار گيرد.

تهيه چاله براي كاشت درخت فندق

گودال ها بايستي قبلا آماده شده باشند. زمان گود برداري با زمان درختكاري در ارتباط است، بدين معنا كه اگر موقع كاشت نهال اواخر پاييز است، چاله ها بايستي در تابستان و اگر موقع كاشت نهال در زمستان است، چاله ها بايستي در پاييز حفر شده باشند.

ابعاد گودال بستگي به نوع خاك و اندازه ريشه دارد. ابعاد گودال بايستي به نحوي باشد كه ريشه.ها در موقع كاشت با ديواره تماس پيدا نكنند. در خاك هاي مرغوب گودال مي بايستي فضايي بين 30 الي 60 سانتي متر .از نوك ريشه ها تا انتهاي گودال داشته باشد و اين فضا براي خاك.هاي نامرغوب مي بايستي بيشتر مد.نظر قرار گيرد. معمولا قطر چاله ها بين 30 الي 70سانتي متر.خواهد شد. در صورتي كه از مته پشت تراكتور استفاده.شود، قطر چاله حدود 40 سانتي متر خواهد بود.

تنظيم فاصله بين درختان يكي از شرايط كاشت درخت فندق

به طور كلي فواصل كاشت فندق در زمين هاي دشت 5×4 متر و به صورت سيستم مستطيلي است. اين فاصله در مناطق كوهستاني به 4×4 متر بر روي خطوط تراز تغيير مي.يابد تا جلوي فرسايش خاك گرفته شود.

شرايط و نحوه مراقبت از درخت فندق:

زميني كه قصد داريد در آن درختان فندق بكاريد بايد زهكشي بهتري داشته باشيد. به خاطر داشته باشيد نيازي نيست كه خاك آن منطقه خيلي غني باشد؛ چراكه درصورتي‌كه خاك مواد معدني و مغذي زيادي داشته باشد برگ‌هاي درخت بيش‌ازاندازه رشد مي‌كند.

درخت فندق هر دو مدل گل از لحاظ جنسيتي يعني هم ماده و هم نر را دارد. اين موضوع بدان معنا نيست كه درخت مي‌تواند خود بارور باشد. باروري درخت به‌واسطه گرده‌افشاني است، پس بهتر است درختان فندق را به صورتي گروهي و خطي بكاريد. خطي كاشتن فندق كمك مي‌كند در زمان گرده‌افشاني ميزان بيشتري گرده‌هاي فندق به دام افتد.

نكته‌ ديگري كه در زمان كاشت درخت فندق بايد به آن توجه كنيد زمان گرده‌ افشاني گل‌ها است. درصورتي‌كه از نهال فندق با گونه‌هاي مختلف استفاده مي‌كنيد نمي‌توانيد براي به دام افتادن گرده‌ها زياد اميدوار باشيد. گرده‌ افشاني هر گونه با گونه ديگر در زمان متفاوتي صورت مي‌ گيرد، پس اگر مي‌خواهيد كه درختتان محصول خوبي بدهد تلاش كنيد كه گونه‌ها را مشابه انتخاب كنيد.

رطوبت مناسب فندق

وجود رطوبت كافي يكي ديگر از عواملي است كه براي كشت فندق ضروري است . ميزان رطوبت بين?? تا ?? %‌ براي كشت و پرورش فندق مناسب مي باشد . در صورتي كه ميزان بارندگي ساليانه حداقل ??? ميلي ليتر با پراكنش مناسب در فصول گرم باشد مي توان به كشت ديم فندق اقدام نمود. در غير اين صورت برا ي توليد تجاري آبياري تكميلي درختان در ماههاي خرداد ،‌تير و مرداد الزامي مي باشد.

مالچ پاشي

جهت حفظ رطوبت خاك از موادي مانند كاه و كلش، بقاياي گياهي، مالچ نفتي و غيره استفاده ميشود. مالچ  مانع رشد علف هاي هرز در اطراف نهال شده و در برابر تغيير دماي شديد خاك و از دست دادن آب  نهال را محافظت مي كند .

مراقبت و آبياري درخت فندق:

فندق درخت مقاومي است به همين علت مي‌ تواند در انواع خاك‌ها (به‌جز باتلاقي) رشد فوق العاده اي داشته باشد. همين مقاومت در مورد مصرف آب نيز وجود دارد. درختان بالغ فندق در برابر خشكي مقاوم هستند، اما براي رشد درختچه‌هاي جوان بايد شرايط رطوبتي ثابتي براي درخت فراهم آوريد. اين شرايط به صورتي است كه هرگز نبايد اجازه دهيد خاك اطراف درختچه كاملاً خشك شود.

در صورتي‌ كه قصد داريد نهال فندق را در آب‌ و هواي خشك بكاريد، بايد مراقبت بيشتري را براي رشد درخت انجام دهيد. در زمان فصل رشد و زماني كه درخت فندق به خواب نرفته بايد به‌صورت مداوم رطوبت مناسب و نرمالي را براي آن فراهم كنيد.

مديريت آفات و بيماري‌هاي پس از كاشت درخت فندق:

درخت فندق در گروه درختان مقاوم قرار دارد به همين علت رشد آن آسان است. در عين رشد خوب درخت به حيوانات، آفات و بيماري‌هايي كه درخت با آن‌ها مواجه مي‌شود بايد توجه كرد. در ادامه به مواردي كه سلامت درختان شما را تهديد مي‌كند اشاره‌كرده‌ايم.

گياهخواران كوچك و بزرگ نهال فندق: درصورتي‌ كه باغ يا باغچه شما حفاظ و ديوار مناسبي به‌ عنوان حريم نداشته باشد، گياهخواران بزرگ مثل گوزن‌ها و در برخي موارد گله‌هاي گوسفند و بز به باغ شما خواهند آمد. گوزن‌ ها و گوسفندان عاشق برگ‌ هاي جوان و تازه درخت فندق هستند. اگر پاي كله بزها به باغتان باز شود بايد قيد درختانتان را بزنيد چون بزها آش را با جايش مي‌خورند. پس حتماً براي باغتان حفاظ و حريم تهيه كنيد.

گياهخواران كوچك مثل سنجاب‌ ها و پرندگاني مثل كلاغ نيز به محصولات باغ شما چشم طمع دارند. به همين علت بهتر است فندق‌ها را در زمان رسيدن سريع برداشت كنيد.

حشرات و آفت‌ها مهم باغ فندق:

حشرات و آفاتي هستند كه به‌ صورت اختصاصي به درخت فندق حمله مي‌كنند. در ادامه به معرفي اين حشرات پرداخته‌ايم.

كرم فيلبرت يا پروانه بلوط: در زمان كاشت درخت فندق حتماً بايد حواستان به اين پروانه‌ها باشد. اين پروانه‌ها با باله‌هايي به رنگ قهوه‌اي و خط‌هايي به همان رنگ اما كم‌رنگ‌تر مهمانان ناخوانده درخت فندق هستند. لارو اين پروانه‌ها در زمستان در خاك‌پاي درخت قرار مي‌گيرد. اين لاروها در فصل بهار به‌صورت شب‌ پره‌ هايي از خاك بيرون مي‌آيند. بعدازآن اين شب‌پره‌ها روي پوست درخت فندق تخم‌ گذاري مي‌كنند. حمله اصلي اين لاروها زماني است كه تخم‌هاي جوان بيرون مي‌آيند و وارد مغز فندق مي‌شوند و از آن تغذيه مي‌كنند.

اگر مي‌ خواهيد به‌ صورت طبيعي اين مهمانان ناخوانده را فراري دهيد، بهتر است گياهاني مثل گل مرواريد، گل هميشه‌بهار و شويد بكاريد. اين گل‌ها حشرات شكارچي مفيد مثل زنبورهاي شكارچي لارو را به باغ شما مي‌كشاند. اين زنبورها با خوشحالي مسئول آفت زدايي از باغ مي‌شوند.

شپشك ها: اين سوسك‌ هاي پوزه‌ دراز در فصل بهار به برگ درختان فندق حمله كرده و آن‌ها را مورد حمله قرار مي دهند. علاوه بر آسيب به برگ‌ها به ساقه‌هاي جوان و پوست درخت نيز آسيب مي‌رسانند. ضرر ديگري كه اين شپش ها وارد مي‌كنند اين است كه در اوايل تابستان درون فندق‌ها تخم‌گذاري مي‌كنند و لارو اين حشرات به ميوه تازه حمله كرده و آن را مي‌خورد.

مشكلي كه وجود دارد اين است كه فندق‌هايي كه موردحمله اين حشرات قرارگرفته‌اند. نمي‌ريزند و شما در زمان برداشت اين فندق‌ها را به همراه فندق‌هاي سالم برداشت مي‌كنيد

يكي از راه‌هاي طبيعي دفع شپشك اين است كه قبل از گل‌دهي درخت با فشار آب شپشك‌ها را از روي آن بريزيد. درصورتي‌كه شپشك‌ها روي خاك بيفتند ديگر نمي‌توانند به درخت حمله كنند. حتي مي‌توانيد بعد از باران درخت را بتكانيد تا اين حشرات از درخت جداشده و بيفتند. بهتر است روي خاك ماده شپشك‌كش بريزيد تا در صورت افتادن آن‌ها روي خاك از حمله مجدد آن‌ها به درخت مطمئن باشيد.

بيماري‌ هاي درختان فندق چه نام دارد؟

اگر قصد كاشت درخت فندق را داريد، بايد حتماً بيماري‌هاي درخت را بشناسيد. در ادامه به معرفي بيماري‌ها پرداخته‌ايم.

قارچ ريشه درخت فندق: (Armillaria) قارچي است كه ريشه درخت فندق را مي‌ پوساند. زماني كه ريشه درخت به اين قارچ آلوده شود برگ‌هاي آن تغيير رنگ داده و يكي پس از ديگري مي‌افتند. بعد از ريزش برگ‌ ها شاخه‌ ها مي‌ ريزند. در برخي موارد در بن گياه قارچ‌هاي زردرنگ ظاهر مي‌شود. اگر درخت شما به اين قارچ آلوده شد، براي جلوگيري از آلودگي ديگر درختان بايد درخت را از خاك درآورده و درجايي بسيار دورتر دفن كنيد.

بيماري باكتريايي درختان فندق: درصورتي‌ كه درخت به بيماري باكتريايي مبتلا شود، شاخه‌ هاي جوان و جوانه‌ها آسيب مي‌بينند. درصورتي‌كه به‌موقع متوجه اين بيماري در درخت نشويد، جوانه‌ها مي‌ميرند و كل شاخه درگير مي‌شود. خوشبختانه در اين بيماري نيازي به حذف كلي درخت نيست. تنها شاخه بيمار را قطع كنيد و آن را دور از باغ و درخت فندق دفن كنيد.

https://alphanahal.ir/hazelnut-seedling/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۳ دى ۱۴۰۱ساعت: ۰۵:۳۸:۳۱ توسط:sam موضوع:

عكس بيلي ايليش براي پروفايل

عكس بيلي ايليش براي پروفايل

x3_kks.jpg

عكس بيلي ايليش براي پروفايل

بيلي آيليش، فوق ستاره محبوب دنياي موسيقي متولد ?? دسامبر ???? (?? آذر ????) است و در منطقه‌اي به نام هاي‌لند پارك واقع در لس آنجلس كاليفرنيا به دنيا آمده است. خانواده او شامل پدر، مادر و برادر بزرگترش است كه همگي هنرمند بوده و هر كدام به نحوي در كشف استعداد موسيقي و موفقيت روز افزون بيلي تاثير به سزايي داشته‌اند. imo free video calls and chat  برنامه ايست كه به كاربران اندرويد امكان چت و برقراري تماس صوتي و تصويري رايگان را ميدهد.

برادر بيلي، فينياس نه تنها يكي از نزديكترين دوستان او است، بلكه در تمامي موسيقي‌هاي شگفت انگيزي كه از او مي‌شنويم نيز كمك بزرگي محسوب مي‌شود! او تمام ?? آهنگ موجود در آلبوم بيلي با عنوان «وقتي همه خواب هستيم، به كجا مي‌رويم؟» را نوشته و توليد كرده است. فينياس تمايل دارد آهنگ‌هايي بنويسد كه به احساسات بيلي بيشتر از هرچيز ديگري نزديك باشد!

در بازار موسيقي امروز جهان، پوشيدن لباس‌هاي بدن نما و حواشي دنياي مجازي در مورد اندام و سبك لباس خواننده‌ها حسابي داغ است و اين چيزي است كه بيلي قبل از ورود به صنعت موسيقي درباره‌اش مي‌دانست.

او علاوه بر داشتن صداي آواز بي نظيرش، بيشتر به دليل داشتن لباس‌هاي عجيب و غريب و گشادش شناخته مي‌شود، اما در حقيقت معلوم شد كه او براي دوري كردن از جلب توجه با لباس‌هاي بدن نما و صحبت مردم درباره بدنش اين لباس‌هاي خاص و عجيب را انتخاب مي‌كند و عاشق لباس‌ها و سبك و استايلش است و دوست دارد با سبك خاص خودش ديده و شناخته شود.

همه در يك مقطع زندگي خود طرفدار جاستين بيبر بوده‌اند، درست است؟ بيلي از كودكي طرفدار بزرگ جاستين بيبر بوده و در خيلي از مصاحبه‌هايش در اين مورد صحبت كرده و همچنان هم او را دنبال مي‌كند. در حال حاضر بيلي و جاستين دوستان بسيار نزديكي با هم هستند! جاستين حتي در مصاحبه راديويي با زين لاو اظهار داشت كه نسبت به بيلي احساس مسئوليت مي‌كند و براي حفظ امنيت و محافظت از او هر كاري انجام مي‌دهد

 

مجموعه عكس بيلي ايليش براي پروفايل در سايت يك سوال


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۲:۱۸:۲۰ توسط:sam موضوع:

با شركت تك لند، ديگر نگران خرابي لوازم خانگي خود نباشيد

به گزارش «خبرنامه دانشجويان ايران»، در دنياي مدرن كنوني، به لطف پيشرفت علم و تكنولوژي، تغييرات سريع و چشمگيري در سبك زندگي ما رخ داده كه در نهايت امكانات رفاهي و زندگي لذت بخشي را براي ما فراهم نموده است.

امروزه لوازم خانگي يكي از مهم‌ترين صنايع جهان محسوب مي شود كه به واسطه آن، با سرعت و دقت بيشتري مي‌توان كارهاي داخل خانه را سر‌وسامان ببخشيم.

راحتي و آسايشي كه ما در اين نسل در حال تجربه‌كردنش هستيم، تأثيرات مثبتي را در مديريت و رسيدگي به كارهاي روزمره گذاشته است؛ در مدت زمان بسيار كوتاه مي توان تعداد زيادي لباس را شسته، سپس خشك شده و اتوكشيده از آن استفاده كنيم؛ در واقع تمامي امور از شستشو گرفته تا اتوكشي، فقط در چند ساعت انجام خواهد گرفت، در حاليكه در گذشته اين كارها چند روز، زمان مي‌برد. جاروبرقي، ماشين ظرفشويي، چاي ساز و ... از لوازم پركاربرد زندگيست كه سبك متفاوتي از بهداشت و نظافت، سرعت و راحتي را با آنها تجربه مي كنيم و هرگز نمي توان اين مزايا را ناديده گرفت؛ اما همانطور كه مي دانيم، تمامي وسايل الكتريكي يا مكانيكي عمر مفيدي داشته و در نهايت، پس از مدت ها كاركرد صحيح، دچار استهلاك مي گردد و ممكن است با مشكلاتي مواجه شوند و يا حتي از كار بيفتند. عدم سرويس به موقع و مراقبت صحيح از آنها موجب مي شود اين امر بسيار زودتر از زمان معمول رخ دهد و موجب اختلال در آسايش و روتين معمول زندگي گردد و دردسرساز شود.

با شركت تك لند، ديگر نگران خرابي لوازم خانگي خود نباشيد!

با تك لند سرويس آشنا شويد:

زندگي خود را بدون استفاده از اين امكانات اوليه و ضروري تصور كنيد، اينجاست كه نقش پررنگ لوازم خانگي در زندگي ما مشخص مي شود؛ اين وسايل همگي داراي قطعات مصرفي هستند كه پس از مدتي بايد سرويس و يا تعويض گردد تا مانع آسيب رساندن به ساير قطعات دستگاه بشود. پيدا كردن يك متخصص جهت تعمير لوازم خانگي كار ساده‌اي نيست؛ شايد براي شما هم اتفاق افتاده باشد كه براي تعمير ماشين لباسشويي، تعمير سايد باي‌ سايد، تعمير يخچال فريزر، تعمير كولرگازي و ... به‌ دنبال يك تعميرگاه يا تعميركار حرفه اي باشيد كه با خاطري آسوده به آن مجموعه اعتماد نموده و لوازم خانه خود را با اطمينان خاطر به آنها بسپاريد. چرا كه يك انتخاب اشتباه مي تواند عواقب دردسرسازي داشته و مشكلات ديگري را براي دستگاه شما پيش بياورد.

شركت تك لند با سالها سابقه درخشان در زمينه سرويس و تعميرات لوازم خانگي همچون ماشين لباسشويي، يخچال و فريزر، جارو برقي، ماشين ظرفشويي، اجاق گاز و فر، هود، كولرگازي و ساير لوازم خانگي كوچك و بزرگ، به عنوان يكي از معتبرترين شركت هاي تعميرات لوازم خانگي در سراسر كشور شناخته شده است.

بهره گيري از افراد متخصص و با تجربه، ارائه خدمات با بالاترين سطح كيفي، تضمين خدمات ارائه شده، سرعت، سابقه فعاليت، تعميرات در محل و بدون نياز به جابجايي دستگاه، مشاوره رايگان و استفاده از قطعات اورجينال در صورت نياز به تعويض قطعه از ويژگي هاي مهم شركت تك لند به شمار مي رود.

با تك لند، خدمات رساني و پشتيباني به صورت 24 ساعته و در تمامي نقاط شهر تهران و حومه در حداقل زمان ممكن امكان پذير مي باشد.

برندهاي تحت پوشش شركت تك لند

شركت تك لند جهت نصب و نگهداري و تعمير لوازم‌خانگي و همچنين آموزش مصرف‌كنندگان از بهترين‌هاي اين عرصه به شمار مي رود. تك لند كليه خدمات ذكر شده را براي تمامي برندهاي معروف و مطرح خارجي و ايراني در بالاترين سطح كيفي و در عين حال با كمترين هزينه، به مشتريان خود ارائه مي نمايد؛ برخي از برندهاي تحت پوشش تك لند عبارتند از: نمايندگي تعمير لوازم خانگي بكو، سامسونگ، ال جي، بوش، تراست، دوو، جنرال الكتريك، هيماليا و امرسان.

با شركت تك لند، ديگر نگران خرابي لوازم خانگي خود نباشيد!

تعميرات يخچال توسط تك لند به چه صورت است؟

تعمير يخچال در محل يكي از خدمات ويژه شركت تك لند سرويس مي باشد. تعمير سايد باي سايد، تعمير يخچال سامسونگ، تعمير يخچال ال جي، تعمير يخچال بوش، تعمير يخچال جنرال الكتريك و ساير برندها توسط كارشناسان مجرب تك لند با استفاده از مدرن ترين ابزارها و تجهيزات، در سريعترين زمان ممكن و با بالاترين كيفيت انجام مي گيرد.

تعمير ماشين را با تك لند تجربه كنيد!

بدون شك تعمير ماشين لباسشويي، به عنوان يكي از پركاربردترين لوازم برقي منزل، نگراني بزرگي براي شما خواهد بود و به دليل پيچيده بودن اين دستگاه، تعميرات آن بايد توسط افراد متخصص انجام پذيرد؛ با وجود مجموعه حرفه اي و كارآزموده تك لند، اين نگراني را ناديده بگيريد.

پر سروصدا بودن دستگاه، عدم چرخش دستگاه، عدم تخليه آب و روشن نشدن دستگاه، برخي از مشكلات رايجيست كه ممكن است براي هر يك از شما عزيزان نيز پيش بيايد؛ تعمير ماشين لباسشويي در شرق، غرب، شمال و جنوب تهران و حومه، توسط تعميركاران حرفه اي و كارآزموده تعميرات و تعميرگاه مجاز تك لند سرويس، در محل عيب يابي و با كمترين هزينه رفع عيب مي گردد. با وجود مجموعه حرفه اي و كارآزموده تك لند، اين نگراني را رفع شده تصور كنيد.

تعمير ماشين ظرفشويي در محل با تك لند سرويس

عدم شستشو و تميز كردن ظروف، بروز سر و صدا هنگام كار كردن دستگاه، خشك نشدن ظروف، توليد بوي نامطبوع، نشتي آب و ... نشانه وجود مشكل فني در ماشين ظرفشويي مي باشد و عدم توجه به موقع به آن، مي تواند خسارات قابل توجهي براي شما مصرف كنندگان به بار آورد؛ با تعميركاران ما در تك لند، بررسي و عيب يابي مشكلات ماشين ظرفشويي و تعمير تخصصي آن، به راحتي امكان پذير است.

تعمير كولرگازي به صورت فوري

كاهش سرمايش كولر گازي، آبريزي كولر گازي، بروز صداهاي غير معمول از دستگاه، روشن نشدن دستگاه و ... از جمله مشكلات رايج كولرهاي گازي مي باشد؛ در چنين شرايطي تعميرات تخصصي انواع كولرهاي گازي خود را به ما بسپاريد؛ مشكلات مربوطه را با كارشناسان ما در ميان بگذاريد و دركمتر از چند ساعت آن را سالم و بدون نقص تحويل بگيريد.

نصب، سرويس و تعمير انواع كولرگازي شامل كولر گازي ال جي، اجنرال، سامسونگ، تراست، هايسنس، گري، ملوني و ساير مدل ها توسط بهترين تعميركاران كولر گازي تهران در تك لند، به صورت تخصصي و حرفه اي انجام مي گردد.

تماس با شركت تك لند

اگر شما از اين به بعد بابت سرويس و يا تعمير لوازم خانگي خود از جمله: تعمير كولرگازي، تعمير ماشين لباس‌شويي، تعمير ماشين ظرف‌شويي و تعمير يخچال فريزر، تعمير جاروبرقي با مشكلي مواجه شديد، مي‌توانيد به صورت تلفني و آنلاين درخواست تعمير خود را ثبت نماييد؛ سفارش به ‌صورت تلفني، از طريق تماس تلفني با شماره ?????-??? و درخواست آنلاين با پركردن فرم آنلاين ثبت درخواست در سايت امكان پذير مي باشد.

در اسرع وقت پس از بررسي مشكل و انتخاب مناسب‌ترين تعميركار جهت دستگاه و برند مربوطه شما، تعميركاران و كارشناسان مجاز و مجرب ما براي ارائه خدمات به محل مورد نظر مراجعه مي كنند. شما عزيزان و همراهان هميشگي تك لند با دريافت كردن يك سرويس سريع و باكيفيت، پس از اتمام كار علاوه بر دريافت فاكتور، ضمانت كتبي تعميرات را نيز از تكنسين هاي ما دريافت خواهيد نمود.

شماره پاسخگو به شكايات، انتقادات و پيشنهادات: 0936155525  (به صورت شبانه‌روزي)

شماره تلفن جهت خريد قطعات مورد نياز:  09192464523

ايميل:   info[@]techlandservice.com

آدرس دفتر غرب: تهران، درياچه چيتگر، بلوار كاشان، خيابان اميري صفت، پاساژ پاراميس، طبقه اول، واحد  a52

آدرس دفتر مركزي: خيابان شريعتي، نرسيده به سه راه طالقاني، نبش كوچه طباطبايي، پلاك ???

منبع :  خبرنامه دانشجويان ايران


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۱۱:۰۳:۱۷ توسط:sam موضوع:

عكس بيلي ايليش براي پروفايل

عكس بيلي ايليش براي پروفايل

x3_kks.jpg

عكس بيلي ايليش براي پروفايل

بيلي آيليش، فوق ستاره محبوب دنياي موسيقي متولد ?? دسامبر ???? (?? آذر ????) است و در منطقه‌اي به نام هاي‌لند پارك واقع در لس آنجلس كاليفرنيا به دنيا آمده است. خانواده او شامل پدر، مادر و برادر بزرگترش است كه همگي هنرمند بوده و هر كدام به نحوي در كشف استعداد موسيقي و موفقيت روز افزون بيلي تاثير به سزايي داشته‌اند. imo free video calls and chat  برنامه ايست كه به كاربران اندرويد امكان چت و برقراري تماس صوتي و تصويري رايگان را ميدهد.

برادر بيلي، فينياس نه تنها يكي از نزديكترين دوستان او است، بلكه در تمامي موسيقي‌هاي شگفت انگيزي كه از او مي‌شنويم نيز كمك بزرگي محسوب مي‌شود! او تمام ?? آهنگ موجود در آلبوم بيلي با عنوان «وقتي همه خواب هستيم، به كجا مي‌رويم؟» را نوشته و توليد كرده است. فينياس تمايل دارد آهنگ‌هايي بنويسد كه به احساسات بيلي بيشتر از هرچيز ديگري نزديك باشد!

در بازار موسيقي امروز جهان، پوشيدن لباس‌هاي بدن نما و حواشي دنياي مجازي در مورد اندام و سبك لباس خواننده‌ها حسابي داغ است و اين چيزي است كه بيلي قبل از ورود به صنعت موسيقي درباره‌اش مي‌دانست.

او علاوه بر داشتن صداي آواز بي نظيرش، بيشتر به دليل داشتن لباس‌هاي عجيب و غريب و گشادش شناخته مي‌شود، اما در حقيقت معلوم شد كه او براي دوري كردن از جلب توجه با لباس‌هاي بدن نما و صحبت مردم درباره بدنش اين لباس‌هاي خاص و عجيب را انتخاب مي‌كند و عاشق لباس‌ها و سبك و استايلش است و دوست دارد با سبك خاص خودش ديده و شناخته شود.

همه در يك مقطع زندگي خود طرفدار جاستين بيبر بوده‌اند، درست است؟ بيلي از كودكي طرفدار بزرگ جاستين بيبر بوده و در خيلي از مصاحبه‌هايش در اين مورد صحبت كرده و همچنان هم او را دنبال مي‌كند. در حال حاضر بيلي و جاستين دوستان بسيار نزديكي با هم هستند! جاستين حتي در مصاحبه راديويي با زين لاو اظهار داشت كه نسبت به بيلي احساس مسئوليت مي‌كند و براي حفظ امنيت و محافظت از او هر كاري انجام مي‌دهد

 

مجموعه عكس بيلي ايليش براي پروفايل در سايت يك سوال


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۵:۲۲:۱۴ توسط:sam موضوع:

چطور عمر عطرها را افزايش دهيم؟

چطور عمر عطرها را افزايش دهيم؟

راه هاي افزايش عمر عطر ها چيست؟ چگونه مي توان عمر عطرها را افزايش داد و كيفيت عطر را بالاتر برد. عطرها به دليل اين كه بوي خوبي به ما مي دهند مورد استفاده قرار مي گيرند. اما اين عطرها بعد از مدتي بوي خود را از دست مي دهند. يا بايد پول بيشتري هزينه كنيم و عطر گران قيمتي بخريم و يا دائما عطر بزنيم تا هميشه خوشبو باشيم. اما راه هايي براي افزايش بوي عطرها وجود دارد.

افزايش بوي عطر

چگونه مي توان عمر عطر را بر روي لباس افزايش داد؟ نحوه نگهداري عطر در لباس: يافتن عطر مناسب شما به خودي خود داستاني مفصل است. بايد بدانيد كه هر عطر با بوي بدن ديگري متفاوت است و ممكن است رايحه يك عطر براي دو نفر كاملاً متفاوت باشد. اگر سرانجام توانستيد عطر مناسب خود را پيدا كنيد ، بايد بدانيد كه چگونه ماندگاري آن را بيشتر است. با اين حال ، بايد گفت كه هر عطر ويژگي هاي خاص خود را دارد ، برخي از آنها ماندگاري بيشتري دارند و برخي ديگر موادي دارند كه بوي بيشتري مي دهد. هر دو ويژگي براي استفاده به عنوان عطر جذاب هستند. اما بايد بدانيد كه استفاده از عطر بر روي لباس و پوست بدن آيين ها و قوانيني دارد كه اگر از آن پيروي كنيد ، از خريد عطر خود پشيمان نخواهيد شد.

v3_zdpz.jpg

ماندگاري عطر

چگونه بوي عطر را ماندگارتر كنيم؟ رايحه كاملي را كه به دنبال آن هستيد با قيمت مقرون به صرفه خواهيد يافت ، اما هر بار كه از آن استفاده مي كنيد ، رايحه به سرعت و در عرض چند ساعت از بين مي رود. چرا اين اتفاق مي افتد؟ روش هايي را بياموزيد كه مطمئن شويد چگونه عطر را در لباس خود ماندگارتر مي كند و در طول شبانه روز قوي و خوب است.

روش هاي ثابت كردن عطر روي لباس

ابتدا مطمئن شويد كه پوست خود را قبل از استفاده به خوبي تميز كنيد.

به نوع محصولات مراقبت از پوست و بدن كه باعث بوي شديد بدن مي شود توجه كنيد. اگر از عطرهايي براي پوشاندن بوي بدن خود استفاده مي كنيد ، مدت زيادي دوام نمي آورد و در نهايت بوي بدن شما غلبه مي كند.

اگر بوي بدن شما اثر رايحه را از بين مي برد ، قبل از استفاده از محصولات بهداشتي و آرايشي مناسب استفاده كنيد.

مراقب باشيد در جاهايي كه از ضد تعريق استفاده كرده ايد از عطر استفاده نكنيد. رايحه هاي سبك رايحه عطر شما را نمي پوشانند ، بلكه باعث تقويت آن مي شوند.

قبل از استفاده ، اطمينان حاصل كنيد كه هيچ خراش يا زخم روي پوست شما وجود ندارد ، زيرا تركيب رايحه با مايعات بدن بوي نامطبوعي ايجاد مي كند.

پوست را مرطوب كنيد

با ايجاد رطوبت براي افزايش زمان عطر ، ماندگاري رايحه ها در محيط مرطوب بيشتر است. قبل از استفاده ، ابتدا وضعيت پوست خود را ارزيابي كنيد. پوست بدن شما خشك است يا مرطوب و سالم؟

اگر پوست خشك داريد ، از مرطوب كننده براي مرطوب سازي و لطافت پوست استفاده كنيد. توجه داشته باشيد كه شما كرم مشابه رايحه عطر خود را انتخاب مي كنيد.

قبل از استفاده ، اجازه دهيد كرم مرطوب كننده به خوبي در پوست شما جذب شود.

اطمينان حاصل كنيد كه قسمتهاي ظريف بدن خود را مرطوب كنيد. قسمتهاي اصلي بدن براي اسپري عطر ، مچ دست ، گردن و پشت زانوها هستند.

اسپري عطر روي بدن

عطر را روي بدن خود اسپري كنيد و مطمئن شويد كه در قسمتهاي اصلي آن است تا ماندگاري بيشتري داشته باشد.

يادتان باشد قبل از لباس پوشيدن عطر بزنيد. اگرچه قسمتهاي اصلي كه ذكر كرديم ممكن است با لباس پوشيده شود ، اما وقتي عطر را مستقيماً روي پوست خود مي ماليد ، ماندگاري آن بيشتر از لباس شماست.

اگر بعد از استفاده از مرطوب كننده ، پوست شما خشك است. اين عطر بايد در طول روز و شب در قسمت هاي مختلف بدن تكرار شود. زيرا پوست خشك رايحه را جذب كرده و بوي آن را زودتر از بين مي برد.

البته ماندگاري رايحه هاي قوي بيشتر از رايحه هاي سبك است. بنابراين در انتخاب خود دقت كنيد.

از وازلين استفاده كنيد

عطر روي پوست خشك نمي ماند. به همين دليل ، بهتر است بدن را قبل از استفاده با لوسيوني كه ماده اصلي عطر است مرطوب كنيد ، سپس به آن عطر بزنيد تا عطر ماندگارتر شود. اگر محصول بوي عطر شما نمي دهد ، مي توانيد از وازلين استفاده كنيد. مقداري از ژل نفتي بدون بو را به قسمتي از بدن كه مي خواهيد بو دهيد بماليد.

قبل از لباس پوشيدن روي خود عطر بزنيد

عطر شما نبايد آخرين راه حل براي آماده شدن و بيرون رفتن باشد. در واقع ، اولين قدم بايد در مرحله آماده سازي باشد. عطرها علاوه بر اينكه ذرات آنها براي پوست بدن ساخته شده است ، نه پارچه ، ممكن است لباس يا جواهرات شما را لكه دار كند. بنابراين قبل از پوشيدن لباس عطر بزنيد.

از اسپري موجود در هوا استفاده كنيد

راه ديگر براي ايجاد رايحه در كل بدن قرار دادن عطر در فضاي خالي و عبور سريع از فضاي عطر است. اگرچه اين يك روش بسيار موثر براي استفاده از عطر است ، اما بسيار گران است زيرا زمان منقضي آن سريع است. بنابراين از اين روش براي عطرهاي گران قيمت خود استفاده نكنيد.

 

عطر را به برس و شانه بزنيد

متأسفانه برخي از خانمها عطر را مستقيماً به موهاي خود مي زنند تا موها بسيار معطر باشد. مقدار الكل موجود در رايحه موها و ريشه هاي آن را خشك مي كند. اگر مي خواهيد موهاي معطر داشته باشيد ، قبل از شانه زدن عطر را به آن آغشته كنيد ، سپس يك دقيقه صبر كنيد تا الكل از بين برود و با اين برس موهاي خود را شانه كنيد.

هرگز به موهاي چرب و كثيف عطر نزنيد اگر عجله داريد و وقت نداريد موهاي خود را بشوييد ، اشتباه نكنيد كه با اسپري موهاي خود از شر بوي كثيف خلاص شويد. زيرا بوي عطر با روغن مو مخلوط مي شود و بوي بدتري مي دهد. بهتر است بوي موهاي شما از بوي بد نباشد.

 

منبع : برگرفته از سايت آنيه


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۷:۱۴:۵۰ توسط:sam موضوع:

انواع دوربين هاي مداربسته

انواع دوربين هاي مداربسته

انواع دوربين هاي مدار بسته يك سامانه نظارت تصويري

در اين مقاله بصورت متفاوتي در مورد انواع دوربين هاي مدار بسته و كاربردهاي هر مدل در زندگي روز مره مي پردازيم، به عنوان مثال اينكه هر مدل دوربيني در كدام نوع تكنولوژي وجود دارد و اينكه در كجا نصب مي شود و يكسري اطلاعات مفيد ديگر، لطفا در اين مسير با ما همراه باشيد تكنولوژي دوربين ها در يك تقسيم بندي كلي به سه دسته تحت شبكه، HD-TV و آنالوگ تقسيم مي شود، حال انواع مختلف دوربين ها را شرح مي دهيم. انواع دوربين هاي مدار بسته

  • دوربين هاي دام- Dome:

معني لغوي كلمه Dome، به معناي گنبد است، در ايران اين دوربين ها، علاوه بر گنبدي به دوربين هاي دام و يا سقفي نيز معروف است. در واقع اين دوربين ها همانطور كه از اسمش پيداست جهت نصب دوربين مداربسته در زير سقف و محيط داخلي پيشنهاد مي شود. شيشه ي روي  اين دوربين ها در برخي مدل ها شفاف و در برخي ديگر كدر است بصورتي كه جهت قرار گرفتن لنز دوربين در زياد آن معلوم نيست. اين دوربين ها در مدل هاي بدون و با ال اي دي ديد در شب و همچنين با لنز فيكس و لنز وريفوكال در بازار وجود دارند. از جمله تقسيم بنديهاي ديگر اين دوربين، مدل ضد ضربه و معمولي مي باشد.

محل نصب: معمولا اين دوربين ها بهترين راه حل براي پوشش فضاهايي از جمله:

  • فضاي داخلي خانه، مغازه، فروشگاه، سوپر ماركت و… هستند.
  • فضاي داخل پاركينگ.
  • محل هاي مسقف كه ارتفاع سقف آن پايين است.
  • …..

اين دوربين هم در سيستم هاي تحت شبكه، هم در سيستم HD-TV و هم در سيستم آنالوگ موجود مي باشد. در واقع اين دوربين ها يكي از متداول تري نوع دوربين هاي مدار بسته در دنيا هستند.

  • دوربين هاي صنعتي- Box:

اين دوربين ها بر خلاف نامشان در بازار ايران منحصر به مصارف صنعتي نيست. اسم اصلي اين دوربين ها، Body Camera، مي باشد، در واقع مكعب مستطيل هايي هستند كه معمولا بصورت بدون لنز فروخته مي شوند، با توجه به اين مهم از اين دوربين ها جهت پوشش فضاهايي كه نياز به زوم يا فوكوس مطلوب است، استفاده مي شود. لنزهاي مختلفي از جمله لنز فيكس، لنز وريفوكال و لنز موتورايز واستفاده مي شود. علاوه بر آن، اين دوربين ها بصورت يك راهكار ضد ضربه بهمراه پايه و كاورهاي خاص در محيط هاي بيروني مورد استفاده قرار مي گيرند.

اين دوربين ها در فضاهاي داخلي جهت پوشش، فضاي مورد نياز مشتريان پيشنهاد مي شود. به خاطر وجود لنز دلخواه، مي توان زاويه ديد دوربين را دقيقا مطابق نياز تنظيم نمود.

محل نصب: معمولا اين دوربين ها بهترين راه حل براي پوشش فضاهايي از جمله:

  • فضاي داخلي خانه، مغازه، فروشگاه، سوپر ماركت و… نياز به زاويه ديد كنترل شده داريم.
  • فضاي مربوط به درب ورودي داخلي و درب ورود حياط و…. 
  • …..

اين دوربين هم در سيستم هاي تحت شبكه، هم در سيستم HD-TV و هم در سيستم آنالوگ موجود مي باشد. در واقع اين دوربين ها يكي از متداول تري نوع دوربين هاي مدار بسته در دنيا هستند.

  • دوربين بولت- Bullet:

اصطلاح بولت به معناي گلوله يا لوله است، دوربين هاي بولت، دوربين هايي با بدنه معمولا استوانه اي شكل و از جنس فلز يا پلاستيك هستند. اين دوربين ها معمولا كاربرد بيروني دارند با توجه به سيستم حفاظتي و ضد آب بودن بدنه اين نوع دوربين ها و شكل مخصوصشان، براي محيط هاي بيروني با شرايط سخت آب و هوايي مناسب هستند. اين دوربين ها در كيفيت هاي متفاوت با لنزهاي فيكس و يا وريفوكال، به بازار عرضه مي شوند، هم از نوع داراي ال اي دي ديد درشب، و هم فاقد قابليت ال اي دي ديد در شب وجود دارند. در يك تقسيم بندي ديگر به دو نوع بولت و ميني بولت تقسيم مي شوند.

بيشتر بخوانيد:  دوربين  هايك ويژن   

بيشتر بخوانيد: دوربين مداربسته تي وي تي 

محل نصب:

  • فضاهاي بيروني كه نياز به دوربين ضد ضربه و ضد آب داريم مانند حياط، فضاهاي پيراموني ساختمانها و كارخانه ها
  • فضاهاي درون سوله هاي صنعتي كه احتمال آسيب خوردن دوربين به خاطر حركت جرثقيل وجود دارد.
  • ….

اين دوربين هم در سيستم هاي تحت شبكه، هم در سيستم HD-TV و هم در سيستم آنالوگ موجود مي باشد. در واقع اين دوربين ها يكي از متداول تري نوع دوربين هاي مدار بسته در دنيا هستند.

  • دوربين هاي مينياتور:

اين دوربين ها در واقع رايج ترين نوع دوربين هاي مدار بسته مخفي هستند كه خصوصيت اصلي آن اندازه فوق العاده كوچك آن مي باشد. اين دوربين ها معمولا در فضاهايي نصب مي شوند كه نياز به مشاهده تصاوير به صورت غير محسوس وجود داشته باشد.  لنز اين دوربين به اندازه اي كوچك است كه معمولا مي توان از طريق ايجاد يك حفره كوچك تصاوير را به وسيله دوربين گرفت و دوربين را پشت سطح آن مخفي كرد. اين دوربين ها معمولا داراي قابليت ديد در شب نيستند.

موارد مصرف:

  • بصورت مخفي در دستگاههاي ATM.
  • در محلهايي كه نياز به دوربين مخفي داريم.
  • ….

اين دوربين در سيستم هاي آنالوگ و تحت شبكه موجود هستند. به خاطر شكل و نوع كاربرد اين نوع از دوربين ها در بين مشتريان از محبوبيت خاصي برخوردار هستند.

  • دوربين متحرك:

به دوربين هاي مدار بسته اي كه قابليت چرخش در جاي خود و در سه جهت افقي، عمودي و عمق (زوم كردن لنز) داشته باشند دوربين هاي متحرك گفته مي شود. اين چرخش توسط موتورهاي اتوماتيك كه درون دوربين تعبيه شده است انجام مي شود به همين خاطر كاور اين دوربين ها نسبت به دوربين هاي ديگر كشيده تر است. بعلت تعبيه شدن موتور درون اين دوربينها  قيمت دوربين مداربسته متحرك نسبت به دوربين هاي ديگر بسيار بالاتر مي باشد. اين دوربين ها بصورت كنترل از راه دور و توسط كيبورد يا نرم افزار و به صورت اتوماتيك يا توسط كاربر دوربين كنترل و چرخانده مي شوند. برخي از اين دوربين ها داراي ال اي دي ديد در شب جهت تصوير برداري مناسب در محيط هاي با نور كم مي باشند. در يك تقسيم بندي كلي اين دوربين ها به دو نوع دوربين هاي اسپيد دام و دوربين هاي PTZ، تقسيم مي شوند كه در ادامه به شرح اين دو مي پردازيم:

  • دوربين اسپيد دام- Speed Dome:

اساس كار اين دوربين ها، دوربين دام مي باشد. دوربين اسپيد دام يا دام چرخشي جزو پر كاربردترين دوربين هاي متحرك در صنعت نظارت تصويري مي باشد اين دوربين قابليت چرخش 360 درجه با سرعت فوق العاده سريع را دارا مي باشد. همانطور كه گفته شد بدليل دارا بودن موتورهاي داخلي جهت چرخش در جهت هاي افقي و عمودي هوزينگ اين دوربين نسبت به دوربين دام معمولي كشيده تر است. اين دوربين ها بر اساس رزولوشن و ميزان زوم اپتيكالي كه ارائه مي دهند در بازار تقسيم بندي مي شوند.

  • دوربين PTZ (Pan- Tilt- Zoom):

اساس كار اين دوربين ها، دوربين بولت مي باشد، بدين صورت كه دوربين PTZ در واقع تشكيل شده از يك دوربين بولت كه روي دو موتور چرخشي در سطح عمودي و افقي قرار دارد و همچنين يك لنز زوم موتور دار با سرعت بالا نيز روي آن متصل مي شود. كنترل اين موتورها و همچنين لنز توسط نرم افزار و كاربر انجام مي شود. برتري اين دوربين نسبت به دوربين هاي اسپيد دام، توانايي استفاده از لنزهايي با قدرت زوم بسيار بالا را دارا مي باشد.

منبع : هايك ويژن


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ساعت: ۰۵:۳۶:۰۱ توسط:sam موضوع:

از زعفران و قيمت آن در نقاط مختلف دنيا چه مي دانيد؟

از زعفران و قيمت آن در نقاط مختلف دنيا چه مي دانيد؟

زعفران به عنوان گرانترين گياه در دنيا شناخته و از آن به عنوان طلاي قرمز ياد مي شود، در طبيعت از گياه كروكوس ساتيووس و در فصل پاييز بدست مي آيد. در دوران باستان يوناني ها و رومي ها از زعفران به عنوان ماده خوشبو كننده استفاده ميكردند و در صده ي ???? در چين از آن به عنوان دارو كمك ميگرفتند. اين گياه زماني كه عده اي از جمعيت كليسايي پروتستان به آمريكا مهاجرت كردند به آنجا برده و در ساحل شرقي كشت داده شد است.

زعفران چيست ؟

زعفران رشته ها (پرچم هاي) گل گياه كروكوس است كه كه رنگي طلايي داشته و از خشك شدن اين رشته ها حاصل ميشود كه نحوه خشك كردن آنها تا حد زيادي در ميزان رنگ دهي رشته ها موثر است. توصيف عطر و طعم زعفران كار بسياري دشواري است و عده اي عطر آن را چوب مانند و طعمش را در برخي از غذاها شيرين، ولي به طور كلي زعفران طيف وسيعي از بو ها و طعم ها را در خود جاي داده است و شايد يكي از عوامل خاص بودن اين ادويه همين موضوع باشد.

به طور كلي نظر هاي زيادي درباره گرانترين ادويه موجود در جهان وجود دارد، به طور مثال يك نوع‌ ادويه تند كه محصول آن در اتريش كشت ميشود فلفل پرويان است كه با نام چاپريتا شناخته ميشود، اين فلفل به ازاي هر كيلوگرم ?? هزار دلار قيمت گذاري ميشود و همينطور ادويه هايي همچون هل، وانيل، دارچين و زرد چوبه جزء گرانترين ها محسوب شده، اما‌با اين حال كارشناسان اهل فن زعفران را بسيار ارزشمند تر از ساير گياهان و ادويه ها ميدانند. بر اساس قيمت هاي ثبت شده در بازار هاي جهاني قيمت هر كيلو زعفران حدود???? دلار آمريكا قيمت گذاري شده است و اين موضوع تا حد زيادي به نوع زعفران و خواستگاه آن بستگي دارد. براي خريد زعفران بدون واسطه و با كيفيت به صفحه لينك شده مراجعه كنيد.

براي كساني كه ممكن است اطلاعات چنداني راجع به اين طلاي قرمز نداشته باشند بايد اين نكته را يادآور شد كه قيمت گذاري بر روي زعفران، تنها بر روي رشته هاي آن است و ديگر محصولات حاصل از آن مانند روغن و پودر زعفران قيمت هايي غير واقعي يا فرعي نسبت به زعفران دارند. و به طور كلي شما در هر جايي با قيمت زعفران برخورد كرديد اين قيمت ها مربوط به رشته هاي زعفران است و به طور كلي به شما توصيه ميكينم كه از خريد محصولات جانبي زعفران خودداري كنيد زيرا تشخيص اصلي و تقلبي بودن مواد موجود در اين محصولات كار بسيار دشواري است. زعفران، يكي از سوغات مشهد مقدس است كه در كنار زرشك، نبات و ديگر ادويه ها در اين شهر مقدس به وفور يافت مي شود.

قسمت هاي مختلف گل گياه كروكوس براي موارد غذايي و پزشكي مورد استفاده قرار ميگيرد اما مهم‌ ترين بخش آن پرچم اين گل ميباشد. اولين قدم در برداشت زعفران كاشتن پياز آن در اواخر جولاي يا مرداد ماه تا اواخر آگوست يا شهريور ماه است، و زمان گل دهي و برداشت محصول از اواخر مهرماه يا نوامبر تا اواخر آبان ماه است. همه ي اين زمان ها بسته به نوع آب و هوا و زميني كه محصول در آن كشت ميشود متغير است.قسمت بالاي رشته ها يا پرچم گل كروكوس سرگل نام دارد كه زعفران خالص نيز ميتوان آنرا نام گذاري كرد و بيشترين ميزان رنگ دهي در اين قسمت از رشته ها وجود دارد. از قسمت بالاي رشته ها تا قسمت سفيد رنگ پوشال نام دارد كه شامل رشته ي زعفران به علاوه ? تا ? ميلي متر از خامه ي گل را نيز در بر ميگيرد. قسمت بعدي نگين نام دارد كه همان پوشال است ولي با ظاهري ضخيم تر نسبت به پوشال و همچنين از نظر زيبايي همينطور عطر و طعم بيشتري نيز دارا ميباشد. شما مي توانيد با مراجعه به صفحه قيمت زعفران بهرامن ، قيمت بروز اين ادويه را بدست آوريد.

استفاده هاي مختلف از زعفران در ميزان و نوع استفاده از آن در كشور هاي مختلف متفاوت است و واحد اندازه‌ گيري آن مثقال و گرم و در بعضي از كشور ها مانند انگلستان اونس ميباشد كه هر اونس برابر ??.?? گرم است.

قيمت زعفران نگين در كشور هاي مختلف به شرح زير است ؛

ايران به ازاي هر گرم ? تا ?.? يورو

هند به ازاي هر گرم ?.? تا ? يورو

ايالات متحده آمريكا به ازاي هر گرم? تا ?.? يورو

كانادا به ازاي هر گرم ? تا ?.? يورو

اروپا كشور هاي همچون اسپانيا ايتاليا و آلمان به ازاي هر گرم ? تا ? يورو

بريتانياي كبير به ازاي هر گرم ? تا ? يورو

امارت متحده عربي به ازاي هر گرم ?.? تا ?.? يورو

چين به ازاي هر گرم ? تا ?.? يورو

تركيه به ازاي هر گرم ?.??تا ?.? يورو

اين قيمت ها در سال ???? ميلادي به ثبت رسيده است.

همانطور كه مشخص است قيمت بالاي اين طلاي قرمز است كه در زير به چرايي آن ميپردازيم؛

همانطور كه در بالا شرح داده شد زعفران تنها در زمان مشخص ?? تا ?? روزه قابل برداشت است كه اين زمان محدود باعث خاص بودن و به طبع افزايش قيمت اين ادويه كمك ميكند.

از همين رو تمام كساني كه به نوعي درگير با اين صنعت هستند بعد از اتمام فصل برداشت ميبايست تا سال بعد براي برداشت دوباره محصولات صبر كنند.

همچنين در زمين‌هايي كه زعفران كاشت و برداشت ميشود نمي توان در ساير فصول سال گياه ديگري را كاشت و از آن بهره برد.

تك تك گل هاي زعفران بايد به وسيله انسان و دست و همچنين با دقت بسيار بالا برداشت شود تا كيفيت زعفران حفظ شود.

تنها از هر ساقه و پياز زعفران دو تا سه گل زعفران رشد ميكند.

كارگراني كه هنگام برداشت در زمين ها كار ميكنند بايد با ظرافت خاصي اقدام به برداشت گل ها كنند.

همچنين هنگام جداسازي رشته هاي زعفران از گل آن، بايد با دقت زيادي اين كار صورت بگيرد كه همه اين موارد حوصله و زمان زياد و همچنين مهارت هاي منحصر به فرد خود را طلب ميكند

هر گل زعفران تنها ? رشته يا پرچم قرمز رنگ ميدهد كه اين موضوع سبب ميشود هزاران گل براي مقدار قابل عرضه اي از زعفران چيده شود

بعد از جدا سازي رشته ها نيز به طور مجدد رشته ها را مورد بررسي قرار ميدهند تا قسمت هاي مختلف رشته ها را جدا كنند كه هر كدام براي بخش خاصي دسته بندي ميشوند.

در آخر نيز همه‌رشته هاي جدا شده و تقسيم بندي شده بر اساس نوع آنها بايد طي يكسري از فرايند هاي حساس با دقت در محيطي تاريك خشك شوند.

و اينكه چه شما به ميزان ?? گرم زعفران چه ? كيلوگرم زعفران در اختيار داشته باشيد بايد همه ي مراحل بالا را به دقت و با حوصله تمام انجام دهيد.

منبع : الف


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ساعت: ۱۱:۰۱:۱۱ توسط:sam موضوع:

مهاجرت تحصيلي به خارج از كشور با رايابين الملل

مهاجرت تحصيلي به خارج از كشور با رايابين الملل

در سال هاي اخير در كشور عزيزمان ايران يكي از موانع جدي براي جوانان كشور براي ادامه تحصيل در رشته و دانشگاه موردعلاقه دانشجويان سد بزرگ كنكور است، اما در بسياري از كشورها كنكوري وجود ندارد و اين فرصت را براي متقاضيان ايجاد مي كند تا با استفاده از يك مسير منطقي و راحت در رشته موردعلاقه و دانشگاه مناسب تحصيل كنند. عدم وجود كنكور در اين كشورها اولين و يكي از جذاب ترين مزيت هاي تحصيل خارج از كشور براي جوانان كشورمان است. بنابراين مي توان با تحقيق و مشورت و مشاوره و يك انتخاب آگاهانه در رشته موردعلاقه خود و در يكي از دانشگاه‌هاي خوب بين‌المللي تحصيل كند.

مهاجرت به كانادا

داشتن يك مدرك تحصيلي بين المللي مي‌تواند به جوانان در مسير آينده زندگي آنها كمك زيادي كند و گزينه هاي زيادي براي انتخاب شغل و ادامه زندگي براي آنان بوجود بياورد.

اما انتخاب كشور، دانشگاه و رشته تحصيلي مناسب كار آساني نيست و انتخاب اشتباه مي تواند تمام شيريني هاي گفته شده را از بين ببرد و هزينه هاي انجام شده را نابود كند.

شركت رايابين الملل با استفاده از متخصصان با تجربه و دانش روز و آگاهي از شرايط كشورهاي مختلف و آشنايي با رشته هاي مختلف تحصيلي، مي تواند بهترين مشاوره ها را به متقاضيان ارائه كند و در زمان و هزينه هاي شما براي دريافت مجوز تحصيل در كشورهاي اروپايي و كانادا صرفه جويي كند.

رايا بين الملل يك شركت ايراني-كانادايي است كه با داشتن تجربه پرونده هاي مهاجرت مختلف بهترين خدمات و راهنمايي ها را به شما براي ادامه تحصيل و كار در كشورهاي مختلف دنيا بويژه كانادا ارائه كند تا در سختي هاي اين مسير تنها نباشيد و در كمترين زمان اين مسير سخت را پشت سر بگذاريد. براي آشنايي بيشتر با شرايط تحصيلي و مدارك مورد نياز و زندگي در كشورهاي مختلف مي توانيد به سايت رايا بين الملل مراجعه كنيد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ساعت: ۰۵:۵۹:۱۲ توسط:sam موضوع:

از ? اپليكيشن شهري در افتتاحيه تهران هوشمند رونمايي شد

از ? اپليكيشن شهري در افتتاحيه تهران هوشمند رونمايي شد

 

تهران- ايرنا- در افتتاحيه سومين نمايشگاه و همايش تهران هوشمند از ? اپليكيشن تهران من، دوچرخه، كيف پول شهروندي، بليت هوشمند و املاك من با حضور وزير ارتباطات، رييس شوراي شهر و شهردار تهران رونمايي شد.

پيروز حناچي روز دوشنبه در سومين نمايشگاه و همايش تهران هوشمند در سالن برج ميلاد اظهار داشت: مزيت كشور جمعيت جوان است كه مي‌توان آن را به فرصت تبديل كرد و وظيفه ما در شهرداري تهران علاوه بر سرويس‌هاي ايحاد شده به شهروندان، ايجاد فضاي كسب و كار نيز هست و ما يكي از اصلي‌ترين شتابدهنگان شهر تهران هستيم.

وي ادامه داد: شهرداري محيط مناسب براي افرادي كه خدمات را تسهيل مي‌كنند، ارائه مي‌دهد. ما لايحه‌اي به شوراي شهر خواهيم داد تا فضاي مناسبي براي استارتاپ‌ها ايجاد كنيم.

حناچي گفت: ما برنامه مفصلي پيش بيني كرده‌ايم و اصلي‌ترين اقدام آن تشكيل شوراي راهبردي تهران هوشمند متشكل از افراد حقيقي و حقوقي و تصويب برنامه‌ها است.

وي تصريح كرد: در اسمارت سيتي ???? شهرداري تلاش زيادي كرد و با ارائه برنامه‌ها يكي از كانديداهاي شش گانه دريافت جايزه شد. نياز است در عرصه‌هاي بين‌المللي اتفاقات خوب را به درستي منعكس كنيم كه در رنكينگ جهاني نيز قرار بگيريم.

حناچي افزود: ايده‌هاي نوآورانه، پايش‌ها و پيشرفت پروژه‌ها را در دستور كار قرار داديم و هفته گذشته در گذر نوآوري مردم با هوشمندسازي آشنا شده و در مترو نيز ادامه اين روند ادامه پيدا مي‌كند.

شهرنت شبكه اجتماعي خريد و فروش كالا و خدمات. شهرنت فروشگاهي به وسعت شهر شماست. در اپليكيشن شهرنت شما مي توانيد با توليد محتوا و به ازاي لايك و كامنت هاي دريافتي خود درآمد مستقيم ريالي داشته باشيد.

شهردار تهران تصريح كرد: نياز است بهره برداري باز و فضاي نوآوري ايجاد شود و از حداكثر فرصت استفاده كنيم و آن را به فضايي براي اشتغال كه اصلي‌ترين فرصت است استفاده و زير ساخت‌ها را ايجاد كنيم. در حوزه چالش‌هاي شهري، حل معضل پسماند در مراحل آخر است و همچنين طرح كاپ كاهش پسماند را داريم كه در حمل زباله هاي تهران موفق عمل كرده است‌ تا اساسا پسماندي را در شهر تهران دفن نكنيم و اين كار امكان پذير است.

وي عنوان كرد: هر لحظه خدمات جديدي به استارتاپ‌ها در خصوص شهر هوشمند ارائه مي‌شود. در دوره جديد تمام تلاش ما اين است كه شهرداري تهران به عنوان شتابدهنده اصلي در سطح شهر تهران خدمات ارائه كند.

حناچي همچنين در جمع خبرنگاران افزود: لايحه‌اي براي حمايت از شركت‌هاي دانش بنيان به شوراي شهر ارائه مي‌شود تا بتوانيم از  نيروي جوان به عنوان يك فرصت استفاده كنيم.

وي ادامه داد: در خصوص انتقال داده‌ها مقاومت‌هايي صورت مي‌گيرد و سرويس‌هايي وجود دارد اما پس از آن اطلاعات در اختيار همه قرار مي‌گيرد و تفاهم‌هايي كه با دستگاه‌ها داريم. همچنين بيشتر اطلاعات در اختيار بخش خصوصي است كه مي‌توانيم استفاده كنيم.

شهردار تهران در خصوص تاثير شهر هوشمند بر آلودگي هوا گفت: زماني كه سرويس و خدمات را از طريق موبايل بگيريد بسياري از سفرهاي بي مورد درون شهري حذف مي‌شود و آلودگي نيز كاهش مي‌يابد.

وي با اشاره به مشكل شركت بيدود عنوان كرد: شركت بيدود گزارش‌هايي داد كه نسبت سرمايه‌گذاري چرخ اقتصادي آن نمي‌گشت و چون نوپا است بايد استفاده كنندگان افزايش پيدا كند اما ما نيز حمايت‌هايي مي‌كنيم.

به گفته وي، تهران هوشمند عرصه رقابت است و يكي از تاثيرات آن ارزان شدن خدمات است.
سومين همايش و نمايشگاه تهران هوشمند، امروز ?? آذر ماه با همكاري دانشگاه صنعتي اميركبير در مركز همايش‌هاي برج ميلاد و با حضور معاون علمي و فناوري رياست جمهوري، وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات و مسؤولان شهرداري تهران آغاز به كار كرد.

شهرنت شبكه اجتماعي خريد و فروش كالا و خدمات. شهرنت فروشگاهي به وسعت شهر شماست. در اپليكيشن شهرنت شما مي توانيد با توليد محتوا و به ازاي لايك و كامنت هاي دريافتي خود درآمد مستقيم ريالي داشته باشيد.

از جمله محورهاي اين همايش دو روزه مي‌توان به مباحثي همچون داده‌ باز و حكمروايي هوشمند شهري- آگاه‌سازي، آموزش و توانمندسازي شهروندان در حوزه شهر هوشمند- مشاركت ذينفعان، بهره‌وري و اقتصاد پايدار مبتني بر داده- شهر نوآور و توسعه كسب و كارهاي فناورانه بر پايه داده اشاره كرد.

كلان داده، داده كاوي و استخراج داده‌هاي سودمند و قابل اعتماد-شهر هوشمند و شاخص‌هاي ارتقاي كيفيت زندگي در شهرها- توسعه پايدار و چالش‌هاي محيط زيست شهري-جابه‌جايي هوشمند، مدل‌سازي و تحليل داده‌هاي حمل و نقل شهري- كاربردها و روندهاي مبتني بر هوش مصنوعي در خدمات شهر هوشمند نيز از ديگر محورهاي اين رويداد فناورانه است.

برگزاري پنل‌هاي تخصصي و كارگاه‌هاي آموزشي، مسابقات استارت‌آپ‌ها در حوزه مديريت شهري و شهر هوشمند، نشست تجربه فناوري و درس‌هاي استارت‌آپي، نشست مديران كلانشهرها، سيتي تاك (city talk)، كافه سرمايه و برپايي نمايشگاه استارتاپ‌ها و شركت‌هاي دانش‌بنيان و نوآور در حاشيه اين كنفرانس و نمايشگاه پيش‌بيني شده است.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ساعت: ۰۷:۵۷:۵۱ توسط:sam موضوع:

هتل ويدا

هتل ويدا كيش

هتل ويدا، هتلي تازه تاسيس، مجلل و 5 ستاره مي باشد كه در ميدان سنايي جزيره زيباي كيش واقع شده است و در سال 1396 به بهره برداري رسيده است. هتل ويدا نهايت در 9 طبقه بنا شد و با 144 باب اتاق كار خود را شروع كرد. هتل ويدا، از بزرگترين و مجهزترين، مجموعه هتل هاي جزيره كيش مي باشد و از موقعيت مكاني بسيار عالي برخوردار مي باشد. اين اقامتگاه به دليل واقع بودن در بلوار موج، به آساني به دانشگاه صنعتي شريف پرديس بين الملل دسترسي دارد و به همين دليل، يكي از جديد ترين و پر طرفدارترين هتل هاي جزيره به حساب مي آيد، كه هم از لحاظ كيفيت سرويس دهي، تنوع غذايي و تنوع اتاق ها، موقعيت مركزي در جزيره زيباي كيش، برخورد خوب كاركنان و پرسنل منظم، دقيق و مسلط به زبان هاي بين المللي و همچنين دارا بودن خدمات و امكانات رفاهي پيشرو در ميان هتل هاي كيش مي باشد. همچنين هتل ويدا تا ساحل نيز حدود 1.5 كيلومتر فاصله دارد.

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ساعت: ۱۱:۴۷:۱۵ توسط:sam موضوع: